Leestijd: 4 minuten
Hoe kun je online marketing leren wanneer je het liefst niet de hele tijd achter je computer zit? Online marketing is een veld is dat continue in ontwikkeling is en je kunt een berg informatie online vinden. Echter blijft een ouderwets boek een goede manier om nieuwe vaardigheden te leren. Daarom hieronder de 10 beste online marketing boeken om te lezen in 2020.
Inhoud
De Online Marketing Tornado
Het internet biedt kansen in overvloed, maar hoe voorkom je dat je als ondernemer verzuipt in alle mogelijkheden? En hoe tover je jouw website om tot een ware bezoekersmagneet en een volautomatische marketingmachine voor je business? De online marketing tornado beantwoord deze vragen op een begrijpelijke manier.
Doelgerichte SEO
Ze zeggen dat je een lange adem moet hebben om succes te behalen met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Want als het zo gemakkelijk was om met je website bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen, dan zou iedereen daar immers wel staan. Dit gebruiksvriendelijke boek met uitgebreide informatie over hoe je met Google omgaat en talloze tips en trucs bewijst dat ook jouw website bovenaan in de zoekresultaten van Google kan komen.
Digital Marketing For Dummies
Deze gids laat zien hoe je bewezen digitale marketingstrategieën kunt gebruiken anno 2020. In het boek wordt beschreven hoe je de betrokkenheid van jouw doelgroep kunt vergroten en hiermee meer klanten kunt werven en inkomsten genereren. Er wordt diep in gegaan op de best practices in zoekmachine optimalisatie (SEO) tot de nieuwste tools in content en influencer marketing. Echt een aanrader voor de beginnende marketeer.
The End of Marketing
Sociale netwerken zijn de nieuwe norm en traditionele marketing faalt in de digitale cultuur van vandaag de dag. Bedrijven over de hele wereld worstelen met de vraag hoe relevant te blijven in de woelige wateren van de digitale oceaan. In een tijdperk waarin een YouTube-ster meer views krijgt dan Nike, Coca-Cola en Walmart samen, is traditionele marketing zoals we die kennen dood. The End of Marketing legt uit hoe klanten te bereiken in de digitale cultuur van 2020.
Faster, Smarter, Louder
In de online wereld van vandaag ligt het succes van een merk in het combineren van technologische en sociale strategieën om klanten binnen te halen. Zonder een sterk digitaal platform gaan tijd en geld verloren, blijft inhoud onopgemerkt en verlies je potentiële klanten. In Faster, Smarter, Louder, delen Aaron Agius en Gián Clancey de geheimen die hun tweepersoons bureau hebben veranderd in een wereldleider in digitale marketing. Door real-world onderzoek en persoonlijke inzichten laten Aaron en Gián stap voor stap zien hoe je klanten van miljoenen euro’s kunt binnenhalen.
Digital Marketing Strategy
Er is geen tekort aan digitale marketingmiddelen, maar het kan een uitdaging zijn om een boek te vinden dat alle disciplines omvat. Dit essentiële en goed leesbare boek biedt een toegankelijk, stapsgewijs raamwerk voor de planning, integratie en meting van elk digitaal platform en elke techniek, allemaal op maat gemaakt om overkoepelende bedrijfsdoelstellingen te bereiken.
Instaproof
Hoe kom ik aan meer volgers? Welke foto’s leveren mij de meeste likes op? Welke hashtags werken? Hoe creëer ik een picture perfect feed? Hoe vind ik influencers die bij mijn merk passen? Of: hoe word ik er zelf een? Hoe schrijf je eigenlijk een triggerende bio? In Instaproof geven Insta-experts @kirstenjassies en @joycenafzger antwoord op al jouw brandende Instagramvragen.
Contagious
Waarom gaan sommige YouTube-video’s viraal? En waarom wordt er meer over sommige producten en ideeën gepraat dan over andere? Mond-tot-mondreclame is het antwoord. Of het nu gaat om persoonlijke gesprekken of online productrecensies, de informatie en meningen die we van anderen krijgen, hebben een grote invloed op ons eigen gedrag. Mond-tot-mondreclame genereert meer dan twee keer de verkoop van betaalde advertenties en is de belangrijkste factor achter 20-50% van alle aankoopbeslissingen. Dit boek laat zien hoe je zelf mond-tot-mondreclame kunt inzetten voor jouw bedrijf.
Geld verdienen via bol.com
Bol.com is het grootste en bekendste online retailplatform van Nederland en België. Maar wist je dat je naast het kopen van allerlei nodige (en onnodige) spullen ook geld met bol.com kunt verdienen? In dit boek leer je stap voor stap hoe je zakelijk verkopen via bol.com strategisch & succesvol inzet als verkoopkanaal en hoe je kunt optimaliseren en opschalen als verkooppartner.
Hacking Growth
Last but not least. Het woord van 2020 in online marketing land: growth hacking. Wat is growth hacking? Growth hacking is niet meer dan het toepassen van de Lean Startup-methode in marketing. In plaats van maandenlang te schrijven aan een strategisch en tactisch plan ga je zoveel mogelijk aannames testen. Dit boek, geschreven door de pioniers van de lean Startup-methode bieden een uitgebreide toolkit die elk bedrijf in elke branche kan gebruiken om zijn eigen Growth Hacking-strategie te implementeren, van het opzetten en leiden van groeiteams tot het identificeren en testen van groeimarkten.